Friday, November 16, 2012

Sampah #21

Duduk aku di pagi ini
Mengadap jendela yang ditembusi cahaya mentari pagi
Yang sangat cerah dan hangat
Yang tak pernah lalai membuat alam menjadi indah
Yang tak pernah leka menyinari hidup setiap makhluk
Walau sekecil mana makhluk itu
Sinaran mentari itu amat adil dan amat jujur

Lalu aku bangun
Berdiri mengadap jendela
Fikiranku melayang
Ke suatu daerah yang pernah aku lalui
Di daerah di mana aku bertemu kamu
Di daerah yang amat bermakna padaku hari ini

Tak pernah aku jangka
Jauh sekali menduga
Kita seakrab ini
Walaupun bermacam-macam mehnah
Bernimbun tribulasi
Natijahnya kita telah di sini
Di sebuah daerah yang lain
Di sebuah daerah yang istimewa
Di sebuah daerah yang indah

Jauh disudut hati
Amat aku bersyukur
Di pertemukan dgn kamu
Dulu gelap
Sekarang cerah

Terima kasih atas keindahan
Terimah kasih atas kegembiraan
Terima kasih atas kemesraan
Terima kasih atas setiap senyuman

Terima kasih...

AKUstatik
9:37am
17:11:2012